یکی از سوالاتی که افراد علاقه مند به زمینه بازاریابی شبکه ای مطرح می کنند دانستن این موضوع است که کدام شرکت برای فعالیت بازاریابی شبکه ای مناسب تر است. تا از این طریق از میزان تخلف های سر زده از جانب شرکت، میزان رضایت مندی بازاریابان، میزان فروش شرکت و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.

در اکثر کشورهایی که فعالیت نتورک مارکتینگ وجود دارد رده بندی و رتبه بندی با توجه به معیارهای خاص انجام می شود.اما در کشور ما بدلیل نو پا بودن این فعالیت هنوز رتبه بندی صورت نگرفته است.

حال ما در این مقاله به بررسی معیارهایی که سایر کشورهای جهان با توجه به آن ها شرکت های برتر را انتخاب می کنند، می پردازیم.

این معیارها عبارتند از :

-طرح درآمدی

-محصولات شرکت

-سابقه شرکت

-رضایت مشتریان

در طرح درآمدی موضوع اصلی تمرکز بر خرده فروشی و پرداخت به موقع پورسانت هاست. در برخی از شرکت ها عده کمی از افراد که در راس هرم هستند پورسانت بالایی دریافت می کنند و افراد دیگر که در قاعده قرار دارند پورسانت کمتری دریافت می کنند. یک طرح عادلانه پورسانت به نسبت متناسب بین سطوح توزیع می شود.

دومین معیار مهم، محصولات هستند. اکثر شرکت های مطرح خود تولیدکننده محصولاتشان هستند و درواقع محصولی منحصر به فرد به فروش می رسانند که توسط سایر شرکت ها بفروش نمی رسد. علاوه بر قیمت و کیفیت، محصولات نیز در روند ارزشیابی شرکت تاثیرگذار است. بهترین قیمت برای محصولات، قیمتی است که از قیمت کالاهای مشابه در بازار بالاتر نبوده و بتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

سومین معیار ارائه خدمات مناسب توسط شرکت و پاسخگویی به موقع به نیتی مشتریان و بازارایابان است.رضایت مشتری و بازاریاب از مهم ترین نکاتی است که در تمامی شرکت های مطرح مورد توجه قرار می گیرد و به عنوان اصلی ترین معیار رتبه بندی شرکت شناخته می شود. ارسال به موقع محصول، پاسخگویی به موقع به درخواست انصراف و بازخرید بازاریابان، پرداخت به موقع پورسانت به بازاریابان، فراهم کردن امکانات آموزشی رایگان برای بازاریابان، تامین امکانات زیرساختی به تعداد کافی جهت فعالیت بازاریابان همانند تاسیس شعب در شهرستان های مختلف جهت سهولت کار بازاریابان و. از جمله خدماتی هستند که یک شرکت می بایست به بازاریابان خود ارائه دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده معیار مهم دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده سلامت قانونی و اخلاقی فعالیت شرکت است و آن رعایت مقررات مصوبه توسط شرکت هاست. شرکتی که خود را مم به رعایت مقررات می داند به عنوان شرکتی که قابل اعتماد برای فعالیت بازاریابان شناخته می شود. از طریق رتبه بندی شرکت ها نه تنها می توان آن ها را تشویق به فعالیت های قانون مدار و اخلاق مدار کرد، بلکه می توان فضای رقابتی سالمی را در بین شرکت ها ایجاد نمود که در آن اهداف اساسی این صنعت یعنی ایجاد اشتغال و حمایت از تولد ملی با فعالیت سالم شرکت ها محقق گردد.  

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مهندسي و اطلاعات علمي news محل / مکان هنر گرافیک نمونه سوالات آخرین دوره ای کلاه گیس باف با موی طبیعی زنانه بلیط هواپیما دانلود جدیدترین آهنگ های روز دنیا علم و انقلاب شب موزيک وبلاگ آزمایشی